Πόσοι αναγνώστες επισκέφτηκαν το blog μας ;

Στιγμές που θα θυμάμαι από τον Χωμενίδη

   απόπειρες καταγραφής της επίσκεψης του Χρήστου Χωμενίδη πριν οι μνήμες θολώσουν

Σχετικά με το βιβλίο μου η Φωνή :
-Χάρηκα που το επιλέξατε. Έχει καιρό να συμβεί. Την εποχή που γράφτηκε, ( Εστία 1998 ) δεν είχε ακόμη εκραγεί η φούσκα της ελληνικής καταναλωτικής ευφορίας. Δεν συμφωνώ ότι είμαι υπερβολικός. Όχι. Οι χαρακτήρες μου δεν είναι καρικατούρες. Η Ελληνική σκηνή στα media και την πολιτική είναι γεμάτη από σουρεαλισμό… Ήμασταν στα χρόνια που από την Αγγλία έρχονταν ανακοινώσεις για την διούρηση του πρωθυπουργού, οι τηλεοράσεις δείχνουν ένα μισοφαγωμένο σάντουίτς που άφησε ο Κοσκωτάς στο γραφείο του καθώς δραπετεύει με ένα κλειστό βαν, και από τότε, αν και έχει κυλίσει πολύ νερό στο αυλάκι δε θα δυσκολευτείτε να βρείτε περσόνες και ιστορίες αντίστοιχης ομορφιάς στα πράγματα…
-Ακούστε, πιστεύω ότι στην μετα-φεμινιστική εποχή η γυναίκα που θέλει να παίξει ηγετικό ρόλο στα πράγματα πρέπει να ενσωματώνει μερικά αντρίκια χαρακτηριστικά αν μου επιτρέπεται η καταχρηστική χρήση του όρου. Κάτω από αυτό το πρίσμα η Μυρτώ Παλάσκα είναι απλά μια γυναίκα που θέλει να κουμαντάρει τα πράγματα. Αληθοφανής ήρωας.  
-Έζησα ένα χρόνο στη Ρωσία. Το 1990. Ένα χρόνο πριν την κάθοδο της σημαίας της ΕΣΣΔ και την άνοδο της Ρώσικης στους ιστούς του Κρεμλίνου, βαδίζοντας τον 5ο χρόνο Γκορμπατσόφ και τον 4ο της Γκλάσνοστ ( διαφάνεια ελευθερία του τύπου ) συναναστράφηκα με αυτόν το λαό και έβγαλα το συμπέρασμα ότι αποτελούσε έναν κόσμο κυριολεξιών. Οι Ρώσοι τότε όλα τα αντιλαμβάνονταν ξερά ως έχουν. Είχαν χάσει κάθε δεξιότητα διαπραγματεύσεων λόγω του χρόνιου αποκλεισμού τους από την δυτικότροπη καταναλωτική συμπεριφορά. Μαζί με αυτό είχαν χάσει και τον ταλέντο να ελίσσονται. Ήταν μονοκόμματοι. Και το πιο άσχημο ήταν ότι τους είχε αφαιρεθεί επί μακρόν η δυνατότητα του αυτοπροσδιορισμού. Η ατομικότητα ήταν άγνωστη έννοια. Την ευθεία αυτή γραμμική συμπεριφορά έφερε ο Δώρος Μιχαηλίδης στο σάκο του, αφήνοντας τις τύχες του έρμαιο συγκυριών και ατόμων για το μεγάλο πρώτο διάστημα παραμονής του στην Ελλάδα. Δεν συμφωνώ ότι ήταν άβουλος, είχε στην αρχή την βεβαιότητα ότι δεν μπορείς να καθορίσεις τα πράγματα…
-Ο Δώρος έχει την εξέλιξη που θέλει, εγώ αισθάνομαι καλά με την έκβαση του βιβλίου μου, το θεωρώ καλό τέλος, επιλέγει ένα συναίσθημα που αναγνωρίζει και όχι κάτι αδιόρατο όπως η εκδίκηση μέσω του πλουτισμού. Αφού αυτός αγαπά, δεν τον ενδιαφέρει τι θα κάνουν οι άλλοι. Δεν είναι ιδιοτελής, είναι καθαρόαιμος με ένα Δονκιχωτικό τρόπο.
-Δεν μπορώ να επιλέξω αγαπημένα βιβλία μου. Ίσως το σπίτι και το κελί, ναι… Κάθε ένα από τα βιβλία μου έχει να κάνει με τα πράγματα που με έπνιγαν την στιγμή που γράφτηκε. Κάθε χρόνο είμαστε διαφορετικοί… Γράφω πολλές ώρες, καπνίζοντας… αν βάλεις τα τσιγάρα στη σειρά η γραμμή θα φτάσει στην Κίνα. Δεν υπάρχει μέσα μου αυτό που λέτε, ένας εσωτερικός λογοκριτής, υπήρξα ελεύθερος στην έκφραση από μικρό παιδί, ίσως περνώντας τα χρόνια να γίνομαι εκλεκτικότερος στη σκέψη. Η κύρια δουλειά του συγγραφέα είναι να σβήνει. Θεωρώ μια ημέρα γραφής πετυχημένη αν έχω 300 λέξεις στη σειρά ! Ναι δεν είμαι αυτό που λένε παραγωγικός. Κάνω επιμέλεια εκείνη την ώρα και τελικά με δυό καλές σελίδες είμαι ΟΚ.  Τελευταία επιλέγω ήσυχα καφέ με wifi και γράφω ακούγοντας μουσική.
-Θέλω να μου πείτε τα ονόματά σας και να σας κοιτάξω λίγο στα μάτια, μήπως μπορέσω να έχω την εικόνα σας καθώς διαβάζω τις ιστορίες μυστηρίου του βιβλίου σας. Γειά σου Βάντα, γειά σου Δέσποινα, γειά σου Μαρία…..
Σχετικά με τα δημόσια πράγματα :
-Παρεμβαίνω, ραδιοφωνικά, αρθρογραφώντας, με καυστικό τρόπο, με ενοχλεί η υπερβολή των πραγμάτων, η ένταση του πολιτικού διαλόγου, βρίσκω πολλές φορές τον μπελά μου αν και η νονά της κόρης μου, η Λένα Διβάνη, με έχει δασκαλέψει να είμαι προσεκτικός… Για παράδειγμα θεωρώ υπερβολική την χρησιμοποίηση του Γρηγορόπουλου. Όταν εξέφρασα την άποψή μου οι απαντήσεις περιείχαν το ρήμα «ψόφα» !  Θεωρώ υπερβολικό να έχουν το ίδιο κύμα αντίδρασης οι άνθρωποι και τα media στην απώλεια του αγαπημένου μου Σάκη Μπουλά και στην πιθανή μελλοντική ενός Μίκη θεοδωράκη. Δεν δυσκολεύομαι να τα λέω αυτά δημόσια. Τα πράγματα έχουν μια πραγματική και μια φτιαχτή υπόσταση.
-Δεν ζήσατε την Αθήνα των μεγάλων επεισοδίων. Εκείνες οι νύχτες μας σημάδεψαν όλους. Όταν κάηκε το Αττικόν και η Marfin είχα την μεγάλη ανάγκη να πάρω το παιδί μου και να πάω στην Κέρκυρα, τόπο καταγωγής της γυναίκας μου, έτοιμος να φύγω και παραπέρα…
-Με έχει τρομάξει ο τρόπος που διογκώνονται τα πράγματα στα social media. Υπάρχει ένα ανεξέλεγκτο τσουνάμι θυμού που είναι εύκολο μερικές φορές να κατέβει από τις οθόνες στο δρόμο. Κάποιες στιγμές αισθάνεσαι την ανάγκη να κρυφτείς… Ένα πρωί σηκώθηκα και είδα το κινητό μου να δέχεται δεκάδες κλήσεις. Είχε κυκλοφορήσει ότι αυτοκτόνησα. Είχα αφήσει μάλιστα τρία σημειώματα και η κηδεία μου θα γινόταν την Τετάρτη !!! Κατέφυγα στις αρχές και αντιμετώπισα αδυναμία… Οι server από τέτοια spam βρίσκονται στις ΗΠΑ και δεν είναι προσπελάσιμοι εκτός αν διαπραχθεί κακούργημα. Υπήρχε απόρρητο. Μια ιδιότυπη προστασία όποιου ανίκανου, αστοιχείωτου . πονηρού, φρενιασμένου ή δε ξέρω εγώ τι άλλο ατόμου επιτρέπει τα δημοσιεύματα να εξαφανίζουν υπολήψεις, ζωές, αξίες…
-Συμμετείχα στο χθεσινό TEDx @βλέποντας τελικά αρκετές από τις προσδοκίες μου να μην επαληθεύονται. Θα σας πω με ποια έννοια… αντιμετώπισα ένα νεανικό κοινό με μια κυρίαρχη αντίληψη – επιδίωξη να αντλήσει συμπυκνωμένη γνώση σαν ένα απίθανο μυστικό επιτυχίας. Κάποιοι  εισηγητές ζητούσαν από τον κόσμο να φωνάξει « μπορούμε να αλλάξουμε όλοι μαζί τον κόσμο » και είδα πολλές γροθιές υψωμένες. Ο ενθουσιασμός έχω την υποψία ότι δεν συνοδεύονταν από την αντίστοιχη επίγνωση. Θέλω να πω… σε ένα ιατρικό συνέδριο, κάποιος που απασχολεί ακροατές έχει επιστημονικά και με πολύ θυσία τεκμηριώσει κάθε ανακοίνωση η οποία έχει τον χαρακτήρα μύησης στις εξελίξεις. Τα success stories που μεταδίδονται με πρόσωπα φωτισμένα από έξαψη στα TEDx ίσως και να αντιπροσωπεύουν την ρηχή αντιμετώπιση των πραγμάτων, αυτό είναι το συμπέρασμά μου.
@ Η TED είναι μια Μη Κερδοσκοπική (ΜΚΟ) που κάνει συνέδρια με σκοπό τη διάδοση ιδεών που αξίζουν (Ideas Worth Spreading). Ξεκίνησε το 1984 με ένα συνέδριο με σκοπό να συνευρεθούν άνθρωποι της τεχνολογίας, της ψυχαγωγίας και του σχεδίου από εκεί προέρχεται και η ονομασία TED, Technology, Entertainment, Design. Από το 2006 οι ομιλίες είναι ελεύθερες στο διαδίκτυο με άδειες Creative Commons Αναφορά Δημιουργού - Μη εμπορική χρήση - Όχι παράγωγα έργα. Το Μάιο του 2013, πάνω από 1.500 ομιλίες είναι διαθέσιμες ελεύθερα στο διαδίκτυο. Μέχρι τον Ιανουάριο του 2009 τις είχαν δει 50 εκατομμύρια φορές. Τον Ιούνιο του 2011 είχαν ξεπεράσει τα 500 εκατομμύρια,[3] ενώ στις 13 Νοεμβρίου του 2012 οι θεάσεις των ομιλιών έφτασαν το 1 δισεκατομμύριο.Το TEDx είναι ένα πρόγραμμα σχεδιασμένο να δίνει σε κοινότητες, οργανισμούς αλλά και άτομα τη δυνατότητα να κάνουν συζητήσεις σε τοπικό επίπεδο. Διοργανώνοντας ανεξάρτητες εκδηλώσεις TEDx. Στην Ελλάδα TEDx έχουν γίνει ή είναι προγραμματισμένα για το 2013 σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ιωάννινα, Καλαμάτα, Ρόδο, Ηράκλειο και Σέρρες.

Δεν υπάρχουν σχόλια: