Πόσοι αναγνώστες επισκέφτηκαν το blog μας ;

ξέρετε ότι...

όταν ο Νικόλας βρήκε την ωραία Ελένη του

Το ΕΚΕΒΙ έχει καταγράψει περισσότερες από 580 εκδόσεις μεταφρασμένου Καζαντζάκη σε όλο τον κόσμο ; Και η εξάπλωση συνεχίζεται ;

Το Βατικανό ενέγραψε τον Τελευταίο Πειρασμό στον κατάλογο των απαγορευμένων βιβλίων το 1954 ; Και οτι ο Καζαντζάκης τηλεγράφησε στο Βατικανό την φράση του Τερτυλλιανού "ad tuum, Domine, tribunal appello" στο Δικαστήριό Σου, Κύριε, εγείρω έφεση ;

Το "Ελληνικό Κράτος" διεξήγαγε αγωνιώδη καμπάνια για να μην επιλεγεί ο μεγάλος μας συγγραφέας για το Νόμπελ Λογοτεχνίας ; 

Ο Νίκος Καζαντζάκης μετάφρασε στα ελληνικά διασκευασμένη την Μάγια τη Μέλισσα του Μπόνσελς (1931) ανάμεσα σε πολλά άλλα παιδικά αναγνώσματα της παγκόσμιας βιβλιοθήκης, με ιδιαίτερη εστίαση στον Ιούλιο βέρν ; 

2 σχόλια:

EFFIE είπε...

Ξέρετε ότι...
κυκλοφορεί νέο βιβλίο αφιερωμένο στις πολιτικο/φιλολογικές συνωμοσίες εναντίον του Καζαντζάκη, προκειμένου να μην του απονεμηθεί το Νόμπελ Λογοτεχνίας; («Χαμένο Νόμπελ» του Κώστα Αρκουδέα, Καστανιώτης)
"Όσο κι αν φαίνεται παράδοξο, ο διασημότερος συγγραφέας μας στο πλανητικό χωριό, με πάνω από οχτακόσιες ξένες εκδόσεις των έργων του, με μεταφράσεις στις πιο απίθανες γλώσσες και με αίγλη που συναγωνίζεται εκείνην του Καβάφη στην ποίηση, εδώ, μολονότι εξακολουθεί να έχει φανατικούς αναγνώστες, σπανίως, πολύ σπανίως απασχολεί σύγχρονους πεζογράφους ή μελετητές. Δεκαετίες μετά το θάνατο του, ο δημιουργός του Ζορμπά, του Ο Χριστός ξανασταυρώνεται, του Τελευταίου πειρασμού, μπορεί να εμπνέει τον Σκορτσέζε, τον Νταν Μπράουν ή τον Γιάλομ, αλλά οι δικοί μας «γραμματιζούμενοι», συνεχίζοντας την παράδοση, μάλλον τον περιφρονούν. Στα μάτια τους, όπως το έθεσε ο νεοελληνιστής Δημήτρης Τζιόβας, η περίπτωση Καζαντζάκη θυμίζει αρρώστεια που την περνάει κανείς μια φορά και ως επί το πλείστον σε νεανική ηλικία, ένα είδος πολιτισμικής ιλαράς"
http://www.lifo.gr/articles/book_articles/86102

Ομάδα νέων συγγραφέων είπε...

Είναι παράλογο, αν αναλογιστούμε την εμμονή της πολιτιστικής μας ελίτ με τον άλλο μας ογκόλιθο στην τέχνη, τον Μίκη Θεοδωράκη, μπορούμε να πούμε ότι τον Καζαντζάκη δεν τον "χρησιμοποιούν" οι ανερχόμενοι ως σκαλί για να υπερβούν κατώφλια γιατί νομίζουν ότι δεν τους είναι ...χρήσιμος, και αυτό τον αφήνει ανέπαφο σαν διαμάντι που για κάποιο λόγο δεν το αγγίζουν ούτε περαστικοί ούτε δήθεν θιασώτες. Μερικές φορές οργίζομαι με τον τρόπο που παινεύουν τον Μίκη μας πολλοί πολύ μικροί το δέμας καραγκιόζηδες...